Artikel 1.1. Algemeen Condor Balance
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden, aanbiedingen en op alle overeenkomsten tot uitvoering van werk (betaald of onbetaald) tussen Condor-Balance gevestigd op de Keerkring 73 te Capelle a/d IJssel ingeschreven in de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nummer 64415511, en haar opdrachtgever/deelnemer/cliënt, hierna te noemen opdrachtgever.
- Condor-Balance is actief als dienstverlener op het gebied van trainingen in bewustwording en persoonlijk leiderschap.
- Condor-Balance biedt tevens persoonlijke coaching sessies aan.
Artikel 1.2. Algemeen GlobeView® methodiek
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden, aanbiedingen en op alle overeenkomsten tot uitvoering van werk (betaald of onbetaald) waarbij de GlobeView® methodiek geïntegreerd wordt in de dienstverlening. GlobeView is opgenomen in het Merkenregister onder Depotnummer 1322714 en inschrijvingsnummer 988942. Inschrijvingsdatum 07-03-2016
- De houders Ilona en Conchita van Iersel van de methodiek zijn actief als dienstverlener op het gebied van opleiden, trainen en coachen van coaches, ervaringsdeskundigen, therapeuten, trainers en docenten. Degene die de erkende methodiek willen voeren, integreren en uitdragen mogen zich bij het behalen van de certificaten laten registeren als erkend GlobeView-coach en/of GlobeView-trainer.
Artikel 1.3. Algemeen GlobeView® community
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden(betaald of onbetaald), aanbiedingen en op alle overeenkomsten tot uitvoering van werk tussen de GlobeView® community vereniging en haar opdrachtgever/deelnemer/cliënt, hierna te noemen opdrachtgever.
- GlobeView® community is actief als dienstverlener op het gebied van trainingen in bewust bewegen, gezamenlijke integratie van kennis en zelfregulerende vaardigheden op het gebied van vitaliteit en welbevinden.
- Onderstaande artikelnummers 2 tot en met 12 gelden zowel voor Condor Balance als de GlobeView® community. Hierbij te benoemen als opdrachtnemer.
Artikel 2. Overeenkomsten
- De overeenkomst, onder welke benaming dan ook, komt pas tot stand na aanvaarding door opdrachtnemer van een opdracht van opdrachtgever. Deze aanvaarding blijkt uit een schriftelijke bevestiging (per e-mail en/of per post) aan opdrachtgever.
- Opdrachten dienen door de opdrachtgever schriftelijk (per e-mail en/of per post) te worden bevestigd aan opdrachtnemer. Indien de opdrachtgever dit nalaat, maar er desondanks mee instemt dat de opdrachtnemer een aanvang maakt met het uitvoeren van de opdracht, dan zal de inhoud van de offerte als overeengekomen gelden en de algemene voorwaarden van de opdrachtnemer van kracht zijn.
Artikel 3. Uitvoering van de overeenkomst
- Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Vragen van de opdrachtgever met betrekking tot organisatorische, inhoudelijke of anderszins betreffende de uitvoering van de opdracht zoals overeengekomen worden binnen een termijn van twee weken schriftelijk, telefonisch of digitaal door opdrachtnemer beantwoord. Voor vragen die een langere verwerkingstijd nodig hebben wordt door opdrachtnemer aangegeven binnen welke termijn de opdrachtgever antwoord kan verwachten. Opdrachtnemer huldigt en acht zich gebonden aan de volgende gedragsregels voor alle diensten die geleverd worden:
a. opdrachtnemer onthoudt zich van alles wat de waardigheid van het beroep kan schaden;
b. opdrachtnemer verricht slechts die werkzaamheden waarvoor de verantwoordelijkheid voor een deskundige en deugdelijke uitvoering gedragen kan worden;
c. opdrachtnemer zal een opdracht niet aanvaarden of voortzetten indien een onafhankelijk en objectief oordeel in gevaar komt door een persoonlijke band met de cliënt/deelnemer;
d. opdrachtnemer acht zich verplicht tot geheimhouding van alle te kennis gekomen vertrouwelijke informatie;
e. opdrachtnemer draagt er zorg voor dat over de inhoud van de opdrachten een duidelijke wilsovereenstemming bestaat en blijft bestaan tussen de cliënt en opdrachtnemer;
f. opdrachtnemer zal alles in het werk stellen om het volgens de wilsovereenstemming beoogde resultaat te bereiken zonder evenwel dit resultaat als zodanig te garanderen;
g. In beginsel wordt het honorarium bepaald op grond van de aan de opdracht bestede arbeid en kosten: opdrachtnemer werkt niet op basis van enige vergoeding, waarvan de grootte afhankelijk is van het resultaat van de arbeid.
- Indien problemen rijzen ten gevolge van het feit dat ook andere opdrachtnemers met de opdrachtgever werkzaam zijn, zal de opdrachtnemer zich zodanig opstellen dat het belang van de opdrachtgever centraal blijft staan.
- Bij de uitvoering van de opdracht kunnen derden worden betrokken.
- Opdrachtgever dient er zorg voor te dragen dat alle gegevens, waarvan de opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor schade die ontstaat ten gevolge van onjuiste en/of onvolledige informatieverstrekking door opdrachtgever.
Artikel 4. Definities
- Opdrachtgever: ieder natuurlijk persoon en/of rechtspersoon die zich door opdrachtnemer laat adviseren en/of trainingen laat verzorgen, en/of andere activiteiten laat uitvoeren. Ieder natuurlijk persoon en/of rechtspersoon die met opdrachtnemer een overeenkomst aangaat.
- Opdrachtnemer: degene die zich jegens een opdrachtgever verbindt tot het verrichten van werkzaamheden ter uitvoering van een overeenkomst van een opdracht.
- Cliënt: een natuurlijk persoon die deelneemt aan de activiteiten die worden verzorgd door opdrachtnemer. Bewustwording met als doel het herstel van de balans van de opdrachtgever/deelnemer.
- Trainer: een trainer is iemand die zich op professionele basis bezighoudt met het vergroten van de prestaties (fysiek, emotioneel en/of mentaal) en welbevinden van de opdrachtgever/deelnemer.
Artikel 5. Auteursrecht en Intellectueel eigendom
- Tenzij anders met de opdrachtgever is overeengekomen, rust op alle door opdrachtnemer verstrekte gegevens, zoals onderzoeksmethoden en – gegevens, rapporten, adviezen, brochures, readers, project - en trainingsmateriaal, software e.d. het auteursrecht op grond van de Auteurswet.
- Alle door opdrachtnemer verstrekte informatie, apparaten/instrumenten en gegevens, zoals onderzoeksmethoden en -gegevens, rapporten, adviezen, brochures, readers, project- en trainingsmateriaal, software e.d. zijn eigendom van opdrachtnemer en uitsluitend bestemd voor de overeengekomen opdracht (opleiding, training, cursus, workshop, coaching traject of coaching sessie) en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, ter kennis of in bruikleen van derden worden gebracht.
- Het maken van geluids- of beeldopnames tijdens een opleiding, training, cursus, workshop, coaching traject of coaching sessie is alleen op bepaalde tijden, in overleg met de opdrachtnemer en overige deelnemers, toegestaan.
Artikel 6. Prijs / Betaling
- Opdrachtgever dient het totale factuurbedrag uiterlijk twee weken voor aanvang opleiding, training, cursus, workshop, coaching traject of coaching sessie te voldoen.
- Het door de opdrachtgever te betalen bedrag voor de dienstverlening van opdrachtnemer is een integraal onderdeel van de overeenkomst met opdrachtgever. De prijs vormt onderdeel van de (schriftelijke en/of e-mail) correspondentie met opdrachtgever. Bij het aangaan van de overeenkomst ontstaat voor opdrachtgever een betalingsverplichting ter voldoening van de prijs.
- De wijze waarop door opdrachtgever aan de betalingsverplichting wordt voldaan is onderdeel van de overeenkomst.
- Indien opdrachtgever nalatig is bij het nakomen van zijn/haar betalingsverplichtingen, is opdrachtnemer gerechtigd haar werkzaamheden op te schorten.
- Al het geen opdrachtgever verschuldigd is, is direct opeisbaar door opdrachtnemer. indien opdrachtgever niet voldoet aan zijn/haar betalingsverplichtingen, in staat van faillissement geraakt, voorlopige of definitieve surseance van betaling aanvraagt, onder curatele wordt gesteld, indien executoriaal beslag wordt gelegd op zijn/haar zaken en/of vorderingen, en wanneer hij overlijdt, in liquidatie treedt of wordt ontbonden.
Artikel 7. Annulering en wijziging
7.1. Annulering door opdrachtgever
- Vanaf het moment van inschrijving door opdrachtgever geldt een bedenktermijn van maximaal veertien dagen waarbinnen de opdracht door de opdrachtgever geannuleerd kan worden zonder dat enige kosten door opdrachtnemer in rekening worden gebracht, de dag van de ondertekening niet meegerekend.
- Annulering van een inschrijving dient per email/post te geschieden. De verzenddatum van de email/poststempel geldt als bepalend inzake de aanzegdatum.
- Ingeval van annulering met uitzondering van de 14 dagen bedenktermijn is de opdrachtgever een vierde gedeelte (25%) van de overeengekomen prijs aan opdrachtnemer verschuldigd, indien tussen de datum van de in lid 2 bedoelde schriftelijke kennisgeving en de voor de uitvoering van de overeenkomst overeengekomen startdatum een periode is gelegen van meer dan vier weken (twintig werkdagen), de dag van de schriftelijke berichtgeving en de dag van aanvang van de uitvoering niet meegerekend.
- Ingeval van annulering is de opdrachtgever de helft (50%) van de overeengekomen prijs aan opdrachtnemer verschuldigd, indien tussen de datum van de in lid 2 bedoelde schriftelijke kennisgeving en de voor de uitvoering van de overeenkomst overeengekomen startdatum een periode is gelegen van meer dan twee weken (tien werkdagen), de dag van de schriftelijke berichtgeving en de dag van aanvang van de uitvoering niet meegerekend.
- Ingeval van annulering is de opdrachtgever de volledige overeengekomen prijs (100%) aan opdrachtnemer verschuldigd, indien tussen de datum van de in lid 2 bedoelde schriftelijke kennisgeving en de voor de uitvoering van de overeenkomst overeengekomen startdatum een periode is gelegen van minder dan twee weken (tien werkdagen), de dag van de schriftelijke berichtgeving en de dag van aanvang van de uitvoering niet meegerekend.
- Ingeval dat restitutie van betaald cursuslesgeld aan de orde is, wordt dit binnen twee weken gerestitueerd.
- Voor wijzigingen van reeds geplande opdrachten, trainingen, trajecten en/ of coaching sessies (uitvoeringsdata) gelden de bovenstaande annuleringstermijnen en verplichtingen.
- Wijzigingen van reeds geplande sessies (afspraken) tijdens een traject voor individuele coaching kunnen kosteloos geschieden tot 48 uur voor aanvang van de afgesproken tijd. Bij wijziging korter dan 48 uur voorafgaand aan de coaching sessie/training wordt 100% van het bedrag voor dit consult in rekening gebracht.
- Ingeval de opdrachtgever na aanvang van de opleiding, training, cursus, workshop, coaching traject of coaching sessie de deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet deelneemt, heeft de cliënt geen recht op enige vermindering van de overeengekomen prijs. Vervanging door een andere deelnemer na aanvang van training kan worden overlegd met opdrachtnemer, zonder dat deze daartoe verplicht is.
7.2. Annulering door opdrachtnemer
- Opdrachtnemer heeft het recht een deelnemer aan een opleiding, training, cursus of workshop e.d. te weigeren, indien opdrachtnemer van oordeel is dat de omstandigheden dit besluit rechtvaardigen.
- Bij ziekte en/of verhindering van een trainer/docent/coach zal er voor gelijkwaardige vervanging zorg worden gedragen. Indien vervanging niet mogelijk blijkt te zijn, zal opdrachtnemer de opdrachtgever zo snel mogelijk hiervan in kennis stellen. Opdrachtnemer zal in dat geval zo spoedig mogelijk tot alternatieve data komen.
- Opdrachtnemer beslist over het al dan niet doorgaan van een opleiding, training, cursus of workshop e.d. uiterlijk twee weken voor de geplande startdatum. En behoudt zich het recht voor deze beslissing op te schorten tot uiterlijk een week voor de geplande startdatum.
7.3. Wijziging opdracht en meerwerk
- Opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed. Indien opdrachtgever en opdrachtnemer tussentijds overeenkomen dat de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht wijzigt en/of de daaruit voortvloeiende werkzaamheden uitbreiden zal dat schriftelijk overeengekomen dienen te worden. Indien de tussentijdse wijziging in de opdracht (uitvoering) ontstaat door toedoen van de opdrachtgever, zal opdrachtnemer de noodzakelijke aanpassingen aanbrengen. Indien zo’n aanpassing leidt tot meerwerk, wordt dit als aanvullende opdracht gezien.
- Hoewel opdrachtnemer een verzoek om met wijzigingen van aard en omvang van de overeenkomst in te stemmen welwillend wil overwegen, is opdrachtnemer tot een dergelijke instemming op geen enkele wijze verplicht.
- Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om in geval van overmacht opdrachten te annuleren, te wijzigen, en te verplaatsen, dan wel op te schorten tot de omstandigheden die de overmacht veroorzaken zich niet langer voordoen.
- Opdrachtnemer is gerechtigd betaling te vorderen van de werkzaamheden die bij uitvoering van de betreffende overeenkomst zijn verricht, voordat de, tot nakoming verhinderende omstandigheid, zich aandiende.
Artikel 8. Overmacht, opschorting, ontbinding en schadevergoeding
- Een tekortkoming in de nakoming van verplichtingen kan aan opdrachtnemer niet worden toegerekend, indien deze tekortkoming het gevolg is van overmacht.
- Onder overmacht wordt onder meer verstaan de omstandigheid dat door opdrachtnemer ingeschakelde derden zoals leveranciers, onderaannemers, transporteurs, of andere partijen waarvan opdrachtgever afhankelijk is, niet of niet tijdig voldoen aan hun verplichtingen, weersomstandigheden, natuurgeweld, terrorisme, cybercriminaliteit, verstoring van digitale infrastructuur, brand, stoomstoring, verlies, diefstal, materialen of informatie, wegblokkades, stakingen of onderbrekingen en import-of handelsbeperkingen.
- Opdrachtnemer heeft het recht de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten als hij door overmacht tijdelijk is verhinderd zijn verplichtingen jegens opdrachtgever na te komen. Als overmachtssituatie is vervallen, komt opdrachtnemer zijn verplichtingen na zodra zijn planning het toelaat.
- Indien er sprake is van overmacht en nakoming blijvend onmogelijk is of wordt dan wel de tijdelijke overmachtssituatie meer dan zes maanden heeft geduurd, is opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Opdrachtgever is in die gevallen bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden, maar alleen voor dat deel van de verplichtingen dat nog niet is nagekomen door opdrachtnemer.
- Partijen hebben geen recht op vergoeding van de als gevolg van de overmacht, opschorting of ontbinding in de zin van dit artikel gelden of te lijden schade.
Artikel 9. Aansprakelijkheid
- Opdrachtgever is zich ervan bewust dat coaching sessies/trainingen van de vitaliteit-leefstijlcoach/trainer:
a. een experimenteel karakter hebben waardoor het niet mogelijk is het resultaat en het aantal benodigde sessies te voorspellen om het door opdrachtgever gewenste effect te bereiken;
b. kunnen leiden tot ongewenste effecten, waaronder een (tijdelijke) toename van de gezondheidsklachten zoals, verhoogde activiteit van het immuunsysteem, hoofdpijn, pijn in het lichaam, duizeligheid en effecten van detoxificatie zoals koorts en koude rillingen.
c. Ingeval van aanhoudende ongewenste effecten is deelnemer/cliënt ervoor verantwoordelijk opdrachtnemer te informeren. Tevens is opdrachtgever verantwoordelijk voor het zoeken van regulier medische hulp zoals bij de eigen huisarts of behandelend medisch specialist.
d. Opdrachtgever begrijpt dat opdrachtnemer geen enkele wijze garanties kunnen geven ten aanzien van de resultaten bij cliënt/deelnemer. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer van enige schadeclaim op basis van het uitblijven van door opdrachtgever verwachte c.q. gewenste resultaten.
e. Cliënt/deelnemer verklaart nimmer op advies van opdrachtnemer de behandeling door zijn/haar reguliere geneeskundige, waaronder huisarts, psycholoog, psychiater en/of medisch specialist, te staken. Cliënt/deelnemer verklaart tevens nimmer op advies van opdrachtnemer het(bestaande) gebruik van medicatie op enigerlei wijze aan te passen.
f. Opdrachtgever dient eventuele aansprakelijkheid van opdrachtnemer binnen 6 maanden na einde opdracht in te dienen, bij gebreke zal de opdrachtgever zijn rechten verliezen.
- Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige tekortkoming in de nakoming van de voor haar uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen, tenzij de opdrachtgever aantoont dat de tekortkoming te wijten is aan opzet of grove schuld aan de zijde van opdrachtnemer.
- Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe en/of indirecte gevolgschade, met inbegrip schade als gevolg van bedrijfsstagnatie.
- Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor schade die geen onmiddellijk en direct gevolg is van handelingen of geleverde prestaties van opdrachtnemer, dus ook medewerkers of aangetrokken derden.
- Indien opdrachtnemer, met inachtneming van het in de wet, in de overeenkomst en in deze algemene voorwaarden bepaalde jegens de opdrachtgever aansprakelijk mocht zijn, is die aansprakelijkheid beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. Waarbij één opvolgende reeks feiten als een feit wordt beschouwd.
- De opdrachtgever is aansprakelijk voor schade die door de werknemers/vrijwilligers/stagiaires van opdrachtgever in het kader van de uitvoering van de overeenkomst wordt geleden en verplicht zich opdrachtnemer te vrijwaren voor aanspraken van die werknemers/vrijwilligers/stagiaires.
- Indien en voor zover in het kader van de uitvoering van de overeenkomst sportactiviteiten of daarmee vergelijkbare activiteiten worden ontplooid dienen de deelnemers zelf te beoordelen of zij fysiek tot deelname in staat zijn. Deelname is voor eigen risico van de deelnemer. Bij twijfel wordt geadviseerd uw huisarts te raadplegen.
- Bij annulering op grond van dit artikel is opdrachtnemer nimmer gehouden tot vergoeding van eventueel voor opdrachtgever hieruit voortvloeiende schade.
- Indien opdrachtnemer wordt betrokken in een gerechtelijke procedure of andere geschillenbeslechting, is zij niet aansprakelijk voor alle daaraan verbonden en daaruit voortvloeiende kosten, tenzij ter zake anders wordt beslist.
- Aan de inhoud van brochures of teksten kunnen geen rechten worden ontleend.
Artikel 10. Vertrouwelijkheid
- Opdrachtnemer behandelt gegevens van opdrachtgever in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
- Opdrachtgever en opdrachtnemer zullen, ook na beëindiging van de overeenkomst, geheimhouding in acht nemen ten aanzien van alle informatie die hen in het kader van de totstandkoming en de uitvoering van een opdracht door de andere partij ter beschikking is gesteld en waarvan het vertrouwelijke karakter, hetzij is aangegeven, hetzij redelijkerwijs kan worden ingezien.
Artikel 11. Klachten
“Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners/ in Nederland voldoen aan
eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
worden gesteld. Ook onze praktijk voldoet aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat
dit betekent.
11. 1.Klachten functionaris
- Het kan voorkomen dat u als deelnemer/cliënt van onze dienstverlening/praktijk een klacht heeft over de geboden zorg. Onze voorkeur gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks met ons bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bieden wij u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
11. 2.Geschilleninstantie
- Het staat u vrij – indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door u gewenste resultaat leidt – u te wenden tot de onafhankelijke en door
het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij wij zijn
aangesloten.
Met ingang van 24-01-2017 is onze dienstverlening/ praktijk bij een erkende
geschilleninstantie aangesloten met licentienummer 99527600. De
geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een
schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden
toegekend. Meer informatie vindt u via de website van het NIBIG.
Contact
Wanneer u een klacht heeft kunt u contact opnemen met het NIBIG via
klachten@nibig.nl. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden en eventuele
verdere procedure.“
Artikel 12 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
- Alle geschillen die uit de overeenkomst voortvloeien worden door partijen uitsluitend ter berechting voorgelegd aan de bevoegde rechter te Rotterdam onder voorbehoud van het recht van opdrachtnemer om een procedure voor een andere bevoegde rechter aanhangig te maken.
Privacy
1. Website bevat links naar webpagina’s van derden. Deze derden gaan op
hun eigenwijze om met persoons- gegevens. Opdrachtnemer is niet
aansprakelijk voor het privacy beleid van deze derden.
2. Opdrachtnemer heeft een uitgebreid Privacy beleid dat via de website is te
raadplegen en voldoet aan de actuele Wet- en regelgeving. U kunt altijd
vragen om toezending van een extra exemplaar.